Laatste nieuwe producten
laser airzooka
Imagilights Cubic
Imagilghts Teardrop
Hi voice recorder
Reiskussen travelbuddy international
Lichtgevende Stuiterballen
In de media
Clickx Donna

ORIGINELE GESCHENKEN.BE:
Originele Geschenken is één van Belgisch grootste en leidende e-commerce bedrijven en bestempeld als ware 'gadget masters' door talloze particuliere- als professionele klanten. Originele geschenken & gadgets vinden, is niet makkelijk! We deelden jullie frustratie, meer nog... We hebben er iets aan gedaan! Ons 'crackerjack' team reist steeds opnieuw naar de 4 uithoeken van de wereld op zoek naar de waarheid, gerechtigheid en het ultieme in stijl èn originaliteit. Gadgets die ècht werken, een glimlach op je gezicht brengen en geen fortuin kosten... Onze website, gelanceerd eind 2004, trekt gemiddeld meer dan 1 miljoen unieke bezoeken aan per jaar! We blijven werken om onze site gebruiksvriendelijk, easy-to-use en interessant te houden, steeds meer aangevuld met extra services zoals Origineel verpakt!, Reminder services, etc ...
Home / Help / Veelgestelde vragen
Veelgestelde vragen
Bestellen
1.Hoe werkt een winkelwagentje?U kan uw persoonlijke winkelwagentje gebruiken om de zaken die u wenst te kopen tijdelijk in op te bergen. Op die manier kan u door onze site surfen, de gewenste artikelen aan uw winkelwagentje toevoegen en nadien uw bestelling doorsturen. Om te beschikken over uw persoonlijk winkelwagentje klikt u op de link "Winkelwagentje" die zich bovenaan elke pagina bevindt. Om een artikel toe te voegen aan uw winkelwagentje, klikt u op de knop "Toevoegen" die zich in het vak "Kopen" op het detailblad van het artikel bevindt. Om een artikel uit uw boodschappenmand te verwijderen, gebruikt u de link "Verwijder" op de pagina van uw winkelwagentje.2.Is betalen via Originele Geschenken veilig?U kan in alle veiligheid winkelen bij Originele Geschenken. U hoeft zich nooit zorgen te maken over de veiligheid van uw kredietkaart wanneer u bestelt op onze website. Wij waarborgen u dat elke aankoop beveiligd is. Originele Geschenken gebruikt de beste technologie die momenteel voorhanden is om e-commerce transacties te beveiligen. Al uw persoonlijke gegevens, met inbegrip van uw naam, uw adres en kredietkaartnummer worden versleuteld via een veilige server software (SSL) om een maximale veiligheid te verzekeren. Bijgevolg kan uw informatie niet gelezen worden bij het doorsturen naar onze website via internet.3.Wat gebeurt en nadat ik een product besteld heb op Originele Geschenken?

Wanneer u de bestelprocedure voltooid heeft zult u van Originele Geschenken volgende mails ontvangen die de status van uw bestelling weergeven:

  1. U ontvangt onmiddellijk na het doorlopen van uw bestelprocedure een mail die bevestigt dat wij uw bestelling goed ontvangen hebben en uw betaling afwachten.
  2. Wanneer wij uw betaling ontvangen (hetzij via overschrijving, hetzij via krediet kaart) ontvangt u een mail die bevestigt dat de betaling goed ontvangen werd en dat uw bestelling nu in behandeling is, samen met uw factuur. Indien u met een krediet kaart betaalt kan het zijn dat u deze tweede mail al enkele minuten na de eerste ontvangt.
  3. Wanneer uw pakje verzonden wordt krijgt u van ons nog een laatste mail die de verzending bevestigt en de precieze leveringsdatum vermeldt. (De levering gebeurt zeker binnen de 2 dagen na verzending, in 90% van de gevallen binnen 1 dag)

Opgepast! Indien u een SPAM filter heeft op uw computer, dan kan het zijn dat u onze mails niet kunt ontvangen. Om dit te vermijden kunt u ons e–mail adres invoeren (info@originelegeschenken.be) in uw e–mail programma, ofwel dient u zich in te loggen op www.originelegeschenken.be met uw account naam en paswoord om de status van uw bestelling online te kunnen bekijken.

4.Hoe kan ik bestellen op Originele Geschenken?Op www.originelegeschenken.be worden u meerdere producten gepresenteerd met teksten en fotomateriaal. Prijzen worden steeds duidelijk vermeld bij elk product. Alle prijzen zijn inclusief BTW. Indien u een product naar uw wens gevonden heeft, klik dan gewoon op het icoontje (bestellen, winkelkarretje) U komt nu op onze log in pagina terecht waar bestaande gebruikers zich met hun accountnaam en paswoord kunnen aanmelden. Indien u nog geen accountnaam en paswoord heeft, bent u een nieuwe gebruiker van de site en zult u zich nu eerst moeten registreren, zodat wij over alle nodige gegevens beschikken om uw bestelling goed te gaan uitvoeren. Volg de registratieprocedure "nieuwe gebruiker". (Kies een éénvoudig te onthouden paswoord en accountnaam) Indien uw registratie aanvaard werd krijgt u daar onmiddellijk een melding van en ontvangt u een e–mail van ons ter bevestiging. U kunt nu verder producten gaan toevoegen aan uw winkelkarretje en wanneer u dit wenst kunt u uw bestelling bevestigen. Wanneer u de bestelling bevestigd heeft krijgt u van ons een bestelnummer toegewezen en ontvangt u een mail ter bevestiging van uw bestelling. 5.Moet ik een niet betaalde bestelling annuleren?Zolang u niet betaald heeft kunt u uw bestelling zonder problemen annuleren. Indien wij binnen de 10 dagen na uw bestelling geen betaling ontvangen hebben wordt uw bestelling automatisch geannuleerd. Uw bestelling wordt door ons pas behandeld en klaargemaakt na ontvangst van uw betaling.
Originele geschenken
1.Wat zijn de contactgegevens van Originele Geschenken?

Atrade bvba
Maatschappelijke zetel: Saint-Cloudlaan 9, 8500 Kortrijk
Exploitatie: Saint-Cloudlaan 9, 8500 Kortrijk
Telefoon : 056/21.25.20
Fax : 056/21.63.30
E-mail: info@originelegeschenken.be
Btw: Be 870.797.110

2.Wie is Originele Geschenken?Originele Geschenken is een Internet winkel die zich specialiseert in het aanbieden van kwalitatieve en originele geschenkartikelen.
Van dag tot dag banen wij ons een weg door duizenden geschenkartikelen die op de markt komen en scheiden wij voor u het kaf van het koren. Wij zoeken steeds producten die vernieuwend zijn op gebied van afwerking, vormgeving, kwaliteit en originaliteit. Via www.originelegeschenken.be kunt u op een aangename, transparante en veilige manier uw aankopen doen en op een overzichtelijke manier de behandeling en verzending van uw order opvolgen tot bij de levering. Wij houden u tot op het moment van de levering volledig op de hoogte van de status van uw bestelling.
3.Wat zijn de rekening gegevens van Originele Geschenken

kBC bank Rekening 738 - 0139926 - 74
IBAN (voor internationale overschrijvingen): BE16 7380 1399 2674
BIC/ SWIFT: KREDBEBB

Nieuwe gebruikers
1.Hoe kan ik me registreren op Originele Geschenken?Indien u nog geen accountnaam en paswoord heeft, bent u een nieuwe gebruiker van de site en zult u zich nu eerst moeten registreren, zodat wij over alle nodige gegevens beschikken om uw bestelling goed te gaan uitvoeren. Druk op de groene "nieuwe gebruiker" - knop en volg de registratieprocedure. (Kies een éénvoudig te onthouden paswoord en accountnaam) Indien uw registratie aanvaard werd krijgt u daar onmiddellijk een melding van en ontvangt u een e–mail van ons ter bevestiging. Opgepast! Soms kan het zijn dat je de e-mail niet ontvangt omdat deze als SPAM wordt aanzien. Indien u geen bevestigingsmail krijgt, gelieve ons daarvan op de hoogte te brengen via info@originelegeschenken.be
Verzending
1.Wat is de levertijd van mijn bestelling?

Wanneer u een bliksemschicht ziet staan naast het product en u bestelt en betaalt voor 11u30. Dan wordt dit product nog de dag nadien geleverd. Uw aankoop wordt op enkele uitzonderingen na steeds binnen de 10 werkende dagen geleverd op de plaats die u aangaf bij uw bestelling.

De Geschenkencheque wordt binnen de 48h geleverd.

Enkel de producten van Fatboy en Uboat hebben een langere levertermijn.

De maximale levertermijn wordt steeds bij ieder product aangegeven onderaan de productpagina. Indien u meerdere artikelen bestelt, vertrekt uw pakje pas indien alle artikelen voorradig zijn. Indien uw pakje hierdoor echter niet binnen de 10 werkende dagen zou kunnen geleverd worden, zullen wij het niet voorradige artikel apart en kosteloos aan u toesturen na deze termijn.

2.Wat is de verzendingskost van mijn bestelling?Op alle bestellingen rekenen wij een extra verzendingskost aan die kan variëren afhankelijk van het gewicht en de bestemming van uw zending. Hier vindt u al een indicatie van onze verzendingstarieven: België, minder dan 30 kg => € 8,50 België, meer dan 30 kg => € 14.5 3.Wat doe ik als mijn bestelling in beschadigde toestand ontvangen heb?Conform de wet op de handelspraktijken valt verlies en/of beschadiging van een besteld product ten laste van de verkoper. U dient ons hiervan wel op de hoogte te brengen binnen een aanvaardbare termijn van 20 dagen na uw bestelling via e – mail of via fax. Originele Geschenken houdt zicht het recht voor uw aanvraag te weigeren indien deze termijn niet gerespecteerd wordt.4.Mijn bestelling is niet aangekomen. Wat doe ik nu?Wanneer uw bestelling door ons verstuurd wordt, krijgt u altijd een e - mail van ons die de verzending bevestigd. De status van uw bestelling staat dan op "verzonden". Door in te loggen op de site kunt u ook de status van uw bestelling gaan controleren! Normaal gezien zult u uw bestelling ontvangen binnen de 48H na verzending. Indien dit niet het geval is kan het zijn dat er een vertraging is ontstaan door eventuele wettelijke feestdagen of stakingen binnen de post of transport sector. Indien uw pakje na 5 dagen (na verzending) nog steeds niet is aangekomen vragen wij ons een e-mail te sturen naar info@originelegeschenken.be met vermelding van uw bestelnummer zodat wij kunnen nagaan wat er met uw bestelling gebeurd is. Indien het inderdaad gaat om een verloren zending sturen wij u uiteraard een nieuw pakje toe binnen de 10 dagen na de eerste verloren zending.
Betalingen
1.Hoe kan ik betalen op de site?

Na bevestiging van uw bestelling kunt u kiezen tussen volgende betaalmethodes: 

  • Manuele overschrijving op onze rekening KBC 738–0139926-74 (steeds uw bestelnummer vermelden) Opgelet, wij gaan pas over tot verzending van uw pakket als we uw betaling ontvangen hebben.
  • Kredietkaart (VISA, MASTER CARD, EURO CARD)
  • Bancontact / Mister Cash dit is momenteel alleen mogelijk indien u klant bent bij één van de volgende banken
      • Dexia
      • Fortis
      • ING
      • VDK Spaarbank

Manuele overschrijving: Het best schrijft u ons rekening nr. op of drukt u de bestelbon die u via mail ontvangt af zodat u de overschrijving correct kunt uitvoeren.

Wie manueel overschrijft vanuit een andere EU lidstaat dient ons IBAN nr. op de overschrijving te vermelden om extra kosten te vermijden: IBAN BE16 7380 1399 2674 VISA

MASTER & EUROCARD en BANCONTACT / MISTER CASH: Hou uw krediet kaart bij de hand en selecteer deze betaal optie. U wordt nu naar een betaalpagina geleid van www.ogone.be, een gecertificeerd bedrijf dat instaat voor een absoluut veilige uitvoering van uw betaling. O–gone stuurt u ook nog een mail ter bevestiging van uw betaling.

2.Hoe annuleer ik een bestelling die ik reeds betaalde?Indien u vlak na uw bestelling deze wenst te annuleren kunt u dit doen door onmiddellijk een mailtje te sturen naar info@originelegeschenken.be met uw aanvraag tot annulatie. Vermeld zeker het nummer van uw bestelbon in de mail. Wij zullen ons best doen om uw bestelling te annuleren. Indien uw bestelling reeds verstuurd werd gelden andere wettelijke voorwaarden met betrekking tot uw annulatie. De Belgische wet op de handelspraktijken en de informatie en de bescherming van de consument van 4 juli 1991, laat de aankoper toe binnen de 7 werkdagen na ontvangst van het product de verkoper te informeren dat hij/zij van de verkoop afziet. (info@originelegeschenken.be) De goederen dienen terug gestuurd te worden (in ongeopende toestand) binnen een aanvaardbare termijn na deze kennisgeving (Binnen 5 werkdagen). U dient een kopij van uw factuur en een begeleidende brief met vermelding van uw rekeningnummer mee te sturen met uw retourzending. Wij zullen u het oorspronkelijke factuurbedrag terug betalen zodra wij het geretourneerde artikel ontvangen. De koper dient de verzendingskosten voor de retourzending zelf te betalen. Originele Geschenken betaalt u uw eigen (retour) verzendingkosten enkel terug indien u niet het artikel kreeg dat u bestelde of indien het artikel beschadigd bij u aankwam. Originele Geschenken kan geretourneerde artikelen weigeren of niet terugbetalen wanneer de verpakking geopend werd of wanneer de producten door de klant beschadigd werden. 3.Ik heb een VISA-kaart van Fortis, hoe kan ik daarmee betalen?Betaalt u met een kredietkaart uitgegeven door Fortis Bank, dan zal u in een extra pop-up scherm een geheime code moeten invoeren die wordt gegenereerd door uw Digipass. Zonder Digipass kan de betaling niet worden uitgevoerd en wordt de aankoop automatisch geannuleerd.
Paswoord en gebruikersnaam
1.Wat doe ik als ik mijn paswoord en gebruikersnaam vergeten ben?Klik op de bovenstaande "log in" - knop en volg de procedure voor “ik ben mijn paswoord vergeten”. Wij sturen u onmiddelijk een mail met daarin uw accountnaam en paswoord.